15 Aralık 2015 Salı

RENAULT  TALİSMAN :


MarkaRenault
ModelTalisman
NesilTalisman
Motor1.6 Energy dCi (130 Hp)Bu arabanın bilgilerini düzenle
Kapı4Bu arabanın bilgilerini düzenle
Güç130 bgBu arabanın bilgilerini düzenle
Maksimum sürat205 km/saatBu arabanın bilgilerini düzenle
Hızlanma 0 - 100 km/saat10.4 saniyeBu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt deposu hacmi52 (47 4WS) LtBu arabanın bilgilerini düzenle
Üretim başlangıç yılı2015 yılBu arabanın bilgilerini düzenle
Kasa tipiSedanBu arabanın bilgilerini düzenle
Koltuk5Bu arabanın bilgilerini düzenle
Uzunluk4849 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Genişlik1868 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
aynalar katlı genişlik1890 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
aynalar dahil genişlik2081 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Yükseklik1463 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Dingil Mesafesi2808 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Ön tekerlek izi1614 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Arka tekerlek izi1609 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Aerodinamik0.27Bu arabanın bilgilerini düzenle
Yerden yükseklik145 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Bagaj hacmi en az608 LtBu arabanın bilgilerini düzenle
Bagaj hacmi en fazla1022 LtBu arabanın bilgilerini düzenle
Motor pozisyonuÖn, enineBu arabanın bilgilerini düzenle
Motor hacmi1598 cm3Bu arabanın bilgilerini düzenle
Tam güç devri4000 dev/dakBu arabanın bilgilerini düzenle
Tork320/1750 NmBu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt SistemiDizel - CommonrailBu arabanın bilgilerini düzenle
TürbinTurbo kompresör / IntercoolerBu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir pozisyonuInlineBu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir Adedi4Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir çapı80 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir içi vuruş79.5 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Sıkıştırma oranı15.7Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir başına düşen valf4Bu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt TipiDizelBu arabanın bilgilerini düzenle
ÇekişÖnBu arabanın bilgilerini düzenle
Vites sayısı (Manuel şanzıman)6Bu arabanın bilgilerini düzenle
Ön süspansiyonBağımsız tip McPhersonBu arabanın bilgilerini düzenle
Arka süspansiyonYarı bağımsız, yayBu arabanın bilgilerini düzenle
Ön frenlerHava soğutmalı disklerBu arabanın bilgilerini düzenle
Arka frenlerDiskBu arabanın bilgilerini düzenle
ABSEvetBu arabanın bilgilerini düzenle
Direksiyon tipiDireksiyon kutusuBu arabanın bilgilerini düzenle
En az dönüş açısı12.1 (11.3 4WS) mBu arabanın bilgilerini düzenle
Şehir içi yakıt tüketimi4.5 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Şehir dışı yakıt tüketimi3.5 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Ortalama yakıt tüketimi3.9 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Emisyon StandardıEURO VIBu arabanın bilgilerini düzenle
CO2 Emisyonları102 g/kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Ağırlık1430 KgBu arabanın bilgilerini düzenle
Maksimum ağırlık2030 KgBu arabanın bilgilerini düzenle
Frenli treyler yükü (12%)1850 KgBu arabanın bilgilerini düzenle
Frensiz treyler yükü750 KgBu arabanın bilgilerini düzenle
Lastik boyutu215/60 R16 95H; 225/55 R17 101W; 245/45 R18 100W; 245/40 R19 98YBu arabanın bilgilerini düzenle
Jant BoyutuR16; R17; R18; R19

Dünyanın birçok ülkesinde fransızların otomobil sektörünün ciddi bölümünü belli başlı markalarıyla elinde tutuyorlar. Bu konuda renault hiç şüphesiz büyük paya sahip. Ülkemiz otomobil piyasasına baktığımızda bu markanın yüksek etkin konumunu görmemek mümkün değil. Özellikle küçük ve orta sınıfta geniş kitlelere seslenen renault söz konusu daha lüks araçlar olunca ülkemizde bir türlü tutunamadılar. Bunun en büyük örneği laguna modelidir. Evet, sınıfının çok iyi aracı olarak bilindiler. D segmenti müşterisinin beklentilerine gayette cevap veren araçtı ama bir türlü alman rakiplerinin geçtiği çıtaya ulaşamadı. Daha sonra latitude geldi. O da aynı sonu yaşadı. Şimdi ise renault talisman ile tekrardan atağa geçtiler. Bu aracı uzun süredir bekliyorduk. Yani renault’un d segmentine süreceği arabasını. Dün lansmanı yapılan bu araç hakkında birçok bilgi edindim. Vakit kaybetmeden detaylara geçelim.

Tasarımda Bitmeyen Fransız Akımı :
2016 yeni renault talisman için ilk yorumlar “abi bu bildiğin passat olmuş” şeklinde oldu. Buna hem katılıyorum hem de katılmıyorum. Şöyle ki, artık benzer segmentin araçları tasarım yönünden birbirine çok benzemeye başladı. Bu talisman içinde geçerli. Evet benziyor olabilir. Hatta önden bakınca audi a4, arkadan yeni superb hatta sadece arka stopların oluşturduğu ışık izi dodge charger bile görebilirsiniz. Yani demem o ki benzerlik artık kaçınılmaz. Ayırt eden detaylara odaklanmak lazım. Mesela far yapısına. Tampona taşan led gündüz farının detayına bayıldım. Ama arka tasarımda bir o kadar farklı geldi. Genel olarak sınıfında latutide ile aşağı yukarı aynı izlenimi bırakır düşüncesindeyim.
İçi Tadında Minimalit :
Fransızlar son üretim araçlarında minimalit araç üretmeye başladılar. 2016 renault talisman da bunun en güzel örneklerinden birisi olarak karşımıza çıkıyor. Oldukça sade ve yenilikçi yaşam alanına sahip araçta, dijital ekran kullanılarak modaya uyum sağlanmış. Hani benzerlikten bahsetmiştik ya, bu durum iç mekanda da söyleyebilirsiniz. Öyle ki multimedya ekranı bana teslayı hatırlatmadı değil. 8.7 inçlik bu ekran geliştirilmiş r-link alt yapısına sahip. Fotoğraflarda kokpit üzerinde ciddi işçilik yapıldığı görülüyor. Geldiğinde yakından inceler, bu söylediğimi ya desteklerim ya da çürütürüm. Öne çıkan diğer nokta ise 13 hoparlörlü bose ses sistemi oluyor. Anlayacağınız renault bu sefer gümbür gümbür geliyor. Artık motora da değinip görsellere geçelim.
2016 renault talisman teknik özelliklerine motor kısmı ile devam edelim. Renault bu aracın dizel cephesinde 1.5 dci 110 beygir, 1.6 dci 130 ve 160 beygir ünitelerine yer verecek. Ayrıca 6 ileri manuel ve 6 ileri edc şanzıman da yer alacak. Benzinli seçeneklerde ise 1.2 tce 130 beygir, 1.6 tce 150 beygir ve yine aynı ünite altında 200 beygir güç üreten motora yer verecek. Benzinli cephede ise 150 bg ve 200 bg seçeneklerinde 7 ileri edc şanzıman sunulacak. Durun bitmedi! Fransız firmanın bu araçta sunduğu en bomba özelliklerden biriside renault 4control özelliği olacak. Renault firmasının dört tekeri de dönüşlerde direksiyon hareketine göre yönlendirime sistemi olarak bilinen bu özellikle sınıfında işleri iyice kızıştıracak gibi duruyor. Umarım bu araçta laguna ve latitude modellerinin kaderini yaşamaz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder