19 Ekim 2015 Pazartesi

BMW M5


                   En yüksek performansları göstermeyi başaran 2015 yeni BMW m5 sedan aynı zamanda etkileyici ve ilk bakışta tasarımıyla dikkatleri üzerine çekmektedir. Arka kısımda bulunan difizörden tutun geniş hava girişlerine kadar bütün parçaları resmen dikkat çekilmek için tasarlanmıştır. alçak spor süspansiyonla birlikte 0-100 km/h performansı 4.2 saniyedir. Yüksek adrenalin arayan kişiler için yaratılan 2015 yeni kasa BMW m5 karma yakıt tüketimi ise 9.9 litredir. Hem sportif hem de etkileyici bir tasarıma sahiptir. Gücünü hem dışarda hem de içerde hissettirmeyi başaran yeni BMW m5 yarış pistleri üzerinde geliştirildi. Fakat günlük kullanımlar için üretilen nadir araçlardan birisidir .2015 BMW M5 FİYATI 711.719 Türk lirasıdır. Burada belirtilen fiyat siz okuyucularımızı bilgilendirmek amacıyla yazılmıştır. Yazımız yayınlandıktan sonra fiyat değişikliği oluşmuş olabilir. Bu yüzden detaylı bilgi için BMW internet sayfası bakınız yada BMW yetkili satış bayisinden fiyat teklifi alınız.




Silindir hacmi (cm3):4395
Güç (bg)/Güç devir (devir/dak):560 / 6000-7000
Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak):680 / 1500-5750
Şehir içi Yakıt Tüketimi (lt/100 km):13.9
Şehir dışı Yakıt Tüketimi (lt/100 km):7.6
Ortalama Yakıt Tüketimi (lt/100 km):9.9
Depo hacmi (lt):80
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm):4910 / 1891 / 1456
Bagaj hacmi (m3):0,520
Ağırlık (kg) EC:1945
Azami hız (km/sa):250
Hızlanma 0 – 100 km/sa (sn):4,3


BMW'nin standart ürün yelpazesinin yanında, kendini özel hissetmek isteyenler için üretilen M serisi; marka tarafından, farklılığı sevenlerin otomobili olarak konumlandırılıyor. Bunun en başarılı örneklerinden biri ise, BMW M3. Markanın haşarı çocuğu M3, tüm dünyada haklı bir şöhrete sahip. Fakat o, hiçbir zaman, ağabeyi olarak nitelendirebileceğimiz M5 kadar ağırlığa sahip olamadı. Çünkü M3'ü, genellikle genç sürücüler tercih ediyor ve belirli bir yaştan sonra da, bu sürücüler, değişik heveslere yelken açabiliyor. M5'de ise, durum biraz daha farklı. Zira araç, ilk neslinden itibaren; sadık kullanıcı profilinin yanı sıra, karizmatik duruşu ve ağır ağabey görünümüyle, erkek dünyasında kendine önemli bir yer edindi. Kişiliği oturmuş, ne istediğini bilen, gücü seven ve asalet düşkünlerinin otomobili olmayı başaran M5; istenildiğinde makam aracı olarak, sakin bir sedana dönüşebiliyor. Ama bunun yanında, araç; gaz pedalına hızlanmak için yüklendiğinizde, tüm gücünü sürücüsüne hissettiren agresif bir makineye de dönüşebiliyor.

BMW M5'in başarısının bir göstergesi de, taklit edilme oranının çok yüksek olması; yani bu noktada, rakip markaların M serisine benzer araçlar üretmesi değil, BMW ürün gamında bulunan 5 serisi kullanıcıların yaptıkları modifikasyonlar öne çıkıyor. Zira standart bir 5 serisi otomobil alan kullanıcı, aracının M5'e benzetmek için ciddi paralar harcıyor ve sadece dış görünümde kalan modifikasyonlar sayesinde, şanslı M5 kullanıcıları arasında yer almayı başarıyor. Çünkü M5, henüz tamamlanmış dillere destan bir masal ve herkes bu masalın bir parçası olmak istiyor!

Efsanenin ilk perdesi, 1984 yılında açıldı. Üretildiği tarih üzerinden yaklaşık 30 yıl geçmesine rağmen günümüzdeki araçların birçoğunun sahip olmadığı 286hp ile gövde gösterisi yapan birinci nesil M5; BMW 518i modelinden neredeyse üç kat fazla güç sunuyordu. 1984 model otomobil, 3.5 lt'lik motoruyla, 0-100 km/s hızlanmasını 6,5 saniyede tamamlıyordu. İkinci nesil M5 ise, 1988 yılında doğdu; fakat gelişimini, 1992 yılında tamamladı. İlk üretimde 3.6 lt olan motor, 1992 yılında 3.8 lt'ye çıkarıldı. Bu değişiklik sonucunda, 315hp güç, 340hp'ye yükseldi. 0-100 km/s hızlanma ise, 6,3 saniyeden 5,9 saniyeye düşürüldü.

Efsanenin ilk perdesi, 1984 yılında açıldı. Üretildiği tarih üzerinden yaklaşık 30 yıl geçmesine rağmen günümüzdeki araçların birçoğunun sahip olmadığı 286hp ile gövde gösterisi yapan birinci nesil M5; BMW 518i modelinden neredeyse üç kat fazla güç sunuyordu. 1984 model otomobil, 3.5 lt'lik motoruyla, 0-100 km/s hızlanmasını 6,5 saniyede tamamlıyordu. İkinci nesil M5 ise, 1988 yılında doğdu; fakat gelişimini, 1992 yılında tamamladı. İlk üretimde 3.6 lt olan motor, 1992 yılında 3.8 lt'ye çıkarıldı. Bu değişiklik sonucunda, 315hp güç, 340hp'ye yükseldi. 0-100 km/s hızlanma ise, 6,3 saniyeden 5,9 saniyeye düşürüldü.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder