VOLKSWAGEN EOS
Türk tasarımcı Murat Günak tarafından tasarlanan Eos, Golf ve Jetta ile aynı sınıfta olmasına rağmen Volkswagen ürün sıralamasında bağımsız bir model olarak yer alıyor. Daha önce Golf Cabrio olarak tarih sayfalarına geçen otomobilin CSC tavan düzeneği, kapalı konumdayken ön ve arka camlar arasında bir yay şeklinde duruyor. 25 saniye içinde tamamen açılarak üstü açık görünüme kavuşuyor. Ayrıca Volkswagen Group A5 temelinde üretilmiştir.
marka : volkswagen
model : eos
nesil : eos
motor : 2.0 tdı pde
kapı : 2
güç : 140 beygir
maksimum sürat : 206 km\saat
hızlanma 0-100 km : 10.3 saniye
yakıt deposu hacmi : 55 litre
üretim başlangıç yılı : 2006
kasa tipi : cabriolet
koltuk : 4
bagaj hacmi : 380 litre
motor hacmi : 1968 cm3
tam güç devri : 4000 dev\dak
tork : 320\1750 nm
yakıt sistemi : dizel - commonrail
türbin : turbo kompressör
silindir pozisyonu : inline
silindir sayısı : 4
yakıt tipi : dizel
çekiş : ön
vites sayısı : 6
Geçtiğimiz Ağustos ayında Türkiye’ye ithal edilmeye başlanan Eos aynı zamanda metal tavanını sunroof opsiyonuyla birleştirebilen ilk otomobil. Comfortline ve Highline gibi iki farklı donanım listesiyle ithal edilen otomobilin kalbinde 1.6 litre 115 HP ve 2.0 litre 200 HP benzinli, 2.0 litre 140 HP dizel motor seçenekleri bulunuyor. Konfor, İşlevsellik ve donanım Eos’un Türk tüketicisiyle kavuşması ne yazık ki yaz aylarının sonuna geldi. Bu nedenle gerçek talep potansiyeli önümüzdeki yıl belli olacak. Otomobilin boyutları kardeşi Golf’ten neredeyse 20 cm fazla. Aks aralığıysa Golf ile (+3 mm) neredeyse aynı. Dört kişilik tasarlanan Eos bu disiplindeki iddiasını da böylelikle ortaya koyuyor. Eos’un iç mekanı gerek rakiplerinden gerekse aile üyelerinden çok daha kaliteli. Kaliteli malzemeler, kusursuz işçilikle birleştirilmiş. Yumuşak materyallerle yaratılan kokpit gayet şık. Müzik sistemi tipik Volkswagen formatında. Kokpit yapısıyla Golf’ü andırırken, kapılar Passat’tan alınmış gibi duruyor. Kalorifer peteklerinde kullanılan krom kaplamalar sportif yapıyı destekliyor. Sürücü koltuğu fazlasıyla rahat ve vücudunu sarıyor. Arka koltuklar konforlu bir yolculuk için herşeyi sunuyor. Sürücünün kumanda fonksiyonlarına ulaşma sorunu yok. Uzun boylu kullanıcıların bile Eos içinde rahat edecektir. Direksiyonun çok fonksiyonlu olması sürüş güvenliğini artırıyor. Sunroof opsiyonlu tavan gerçekten etkileyici. Sadece sunroof açık konumdayken bile bir cabrio otomobil kullanıyormuş izlenimine kapılabilirsiniz. Gösterge paneli hayli şık. Kilometre sayacı ve devir göstergesinin arasında bilgi ekranı, yakıt ve hareket göstergeleri bulunuyor. DYNAUDIO ses ve hoparlör sistemi ekstra müdahaleye ihtiyaç bırakmıyor. Tavan kapalıyken bagaj hacmi 380 litre. Tavan açıldığında 205 litrelik yükleme hacmi kalıyor. Sürüş İzlenim Eos’un dış mekanı için bir VW gurubu otomobilden bahsetmek hayal kırıklığı olur. Nitekim Golf ve Jetta’nın ortak hatlarının birleşmesiyle yaratılmış yakıştırmasına biz katılmıyoruz. Eos başlı başına yeni bir otomobil. Öncelikle dış mekanın diğer rakiplerinden daha güncel ve yakışıklı olduğunu söyleyebiliriz. Aracın iç mekanıysa gayet şık. Kullanılan malzemelerin verdiği etkiyle üst sınıf bir otomobil kullanıyormuş hissine kavuşabilirsiniz. Direksiyonun pozisyonu, koltukların sürücüyü kavraması, kontrol butonlarına ulaşım tek kelimeyle mükemmel. Direksiyon sistemi çok fonksiyonlu yapısıyla BMW, Audi veya Mercedes modellerini hatırlatıyor. Eos ile yola çıktığınız anda güven veren bir tepki alıyorsunuz. Aracın yola tutuşunu sorunsuz. Bunun yanı sıra süspansiyon sistemi gayet başarılı. Hem konfor hem de yol tutuş açısından iyi bir seçimde bulunulmuş. Otomobil viraj içerisinde her hangi bir esneme problemi yaşatmıyor. Hatta yol tutuş performansıyla sınıfının en iyilerinden birisi olduğu söylenebilir. ESP sisteminin bu noktada hakkını yememeliyiz. En çok eleştirimizi alan bölümüyse kuşkusuz motor kaputunun altındaki FSI teknolojili motoruydu. Bu motor Passat’ta olduğu gibi yüksek ağırlığında etkisiyle cansız bir karakter gösteriyor. Kağıt üzerinde 115 HP’lik maksimum gücüyle yeterli gibi görünen motor, yüksek devir ihtiyacı nedeniyle sesini yükselterek iç mekanda rahatsızlık yaratıyor. Ara hızlanma değerleriyle de kullanıcısını tatmin edemiyor. Tüketim değerleriyse (100 km/ 9 litre) sınıfı için bir miktar fazla. Eos’un fren sistemi dozlamasıyla güven verdi. Yüksek süratlerde yapılan panik frenleme sorun yaşamadık. Ayrıca duruş mesafesi bir hayli kısaydı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder