SEAT İBİZA
- Silindir Hacmi999 cc
- 0-100 Km Hızlanma9.3 sn
- Beygir Gücü110 HP
- Maksimum Hız197 km/s
- Yakıt TürüBenzin
- Uzunluk4061 mm
- Şehir İçi Ortalama Tüketim5.3 lt
- Genişlik1693 mm
- Şehir Dışı Ortalama Tüketim3.9 lt
- Yükseklik1445 mm
- Karma Yakıt Tüketimi4.4 lt
- Bagaj Hacmi292 lt
- Vites Tipi7 İleri Otomatik
- Boş Ağırlık1065 kg
- Maksimum Tork200 Nm
- Yakıt Deposu45 lt
- Lastik Ölçüleri185/60 R15
- Yıllık Vergisi591 TL
SEAT Ibiza, İspanyol otomobil üreticisi SEAT tarafından 1984 yılından beri üretilen bir otomobildir. 30. yılında 5 milyon adeti geçmiştir veSEAT'ın en çok satan otomobilidir. İsmini, İspanya adası İbiza'dan almıştır.[1]
Tasarımı SEAT tarafından Italdesign, Karmann ve Porsche gibi ünlü firmalarla işbirliği ile yapılmış olsa da, bağımsız bir şirket olarak SEAT tarafından geliştirilen ilk otomobil olarak 1984 Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtımı yapıldı.
İkinci nesilden itibaren SEAT, Alman otomobil endüstri firması Volkswagen Grubu'nun bir parçası oldu ve SEAT model aralığının geri kalanıyla birlikte Ibiza'nın sonraki nesilleri Volkswagen Grubu platformları, parçaları ve teknolojisiyle üretildi. Toplamda Ibiza’nın dört nesli bulunmaktadır.
Ibiza'nın üç ya da beş kapılı hatchback modelleri mevcuttur ve 1993 ve 2008 arasında sedan, coupe, station versiyonlar SEAT Córdoba olarak satılmıştır. 2010 yılında Ibıza ST adında bir station versiyonu piyasaya sürüldü.
2015 yılında ikinci kere makyajlanarak teknolojik, güvenlik ve konfor anlamında geliştirilmiştir.
Ibiza Mk4 (Typ 6J), 2008 Cenevre Otomobil Fuarı'nda Bocanegra konsept otomobili tanıtıldı.[14]Belçikalı otomobil tasarımcısı Luc Donckerwolke tarafından kendine özgü 'ok tasarımı' ile biçimlendirildi, 1984 orijinal tasarımdan beri kullanılan temel Ibiza tasarım dilinden vazgeçildi ve Volkswagen Grubu modellerinin içerisinde (Volkswagen Polo Mk5 ve Audi A1) en yeni Volkswagen Grubu PQ25 platformunu kullanan ilk hatchback oldu.Automotive News Europe. 12 May 2008. "The Ibiza is the first small model to use VW group’s PQ25 architecture"</ref>
Model aralığı, 5 kapılı hatchback, 3 kapılı versiyon ve 2010 yılının son çeyreğinde eklenen 5 kapılı station versiyonunu kapsar.
Yeni model, beş kapılı formatı takiben üç kapılı seçeneğiyle ilk defa 2008 yazında satışa sunuldu ve Ibiza SportCoupé ya da Ibiza SC olarak pazarlandı. 98 g/km CO2 emisyonlu 80 PS (59 kW; 79 bhp), 1,4 litre dizel motorlu bir Ibiza Ecomotive modeli, 2008 yılının sonlarında piyasaya sürüldü.
Yüksek performanslı Ibiza FR, Cupra ve Bocanegra modelleri, Haziran 2009'da piyasaya sürüldü.[15]Ibiza FR, yedi vitesli DSG şanzıman 150 PS (110 kW; 148 bhp) 1.4 TSI çift şarjlı (turbo ve süperşarjlı) motorla çalışırken, Ibiza Cupra ve Bocanegra, 180 PS (132 kW; 178 bhp) ayarlı aynı güç aktarım organına sahipti.
Ocak 2010 yılında SEAT, Ibiza'nın teknik platformunda hem SportCoupe hem de beş kapılı Ibiza FR teknik özelliklerinde 2.0 TDI dizel motor kullanarak Volkswagen Grubu içerisinde bir ilki gerçekleştirdi. 2.0 TDI, 143 hp (107 kW; 145 PS) güç sağlar ve ortalama olarak 4,6 L/100 km (61 mpg-imp; 51 mpg-US) yakıt tüketir.[16][17]
Eylül 2010'da, Ibiza'nın SportCoupe ve beş kapılı seçenekleri, yeni 1.2 TSI 105 PS (77 kW; 104 bhp) motorun eklenmesiyle daha da genişletildi.[18]
SEAT'ın en çok satanı Ibiza'nın 25. yıl dönümünü kutlamak için, "25. yıl dönümü" denilen Ibiza Mk4'ün özel bir versiyonu, 2009 yılındaki Barcelona Otomobil Fuarı'nda sergilendi.
Ibiza Mk4 için çok farklı donanım seçenekleri vardır.[19]2009'dan itibaren, SEAT Ibiza özellikle Birleşik Krallık'taki Genç Sürücü Programı tarafından kullanıldı. Genç Sürücü Programı, 1.2 motorlu SportsCoupe ve 5 kapılı çeşitlerin bir karışımını kullanır.
Temmuz 2010'da, 89 g/km CO2 emisyonlu 75 PS (55 kW; 74 bhp) 1.2 TDI common rail dizel motorlu revize edilmiş Ibiza Ecomotive duyuruldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder