15 Kasım 2015 Pazar

TOFAŞ SERÇE:

Hayat bir sinema fiLmi, bizimKi yanyan sizinki fraqman…!!!

MarkaTofas
ModelSerce
NesilSerce
Motor1.3 (65 Hp)Bu arabanın bilgilerini düzenle
Kapı4Bu arabanın bilgilerini düzenle
Güç65 bgBu arabanın bilgilerini düzenle
Maksimum sürat160 km/saatBu arabanın bilgilerini düzenle
Hızlanma 0 - 100 km/saat14.2 saniyeBu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt deposu hacmi40 LtBu arabanın bilgilerini düzenle
Üretim başlangıç yılı1984 yılBu arabanın bilgilerini düzenle
Son üretim yılı1994 yılBu arabanın bilgilerini düzenle
Kasa tipiSedanBu arabanın bilgilerini düzenle
Koltuk5Bu arabanın bilgilerini düzenle
Uzunluk4000 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Genişlik1625 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Yükseklik1420 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Dingil Mesafesi2421 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Ön tekerlek izi1330 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Arka tekerlek izi1300 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Bagaj hacmi en az375 LtBu arabanın bilgilerini düzenle
Model Motor1990Bu arabanın bilgilerini düzenle
Motor pozisyonuÖn, boyunaBu arabanın bilgilerini düzenle
Motor hacmi1297 cm3Bu arabanın bilgilerini düzenle
Tam güç devri65/5400 dev/dakBu arabanın bilgilerini düzenle
Tork102/3000 NmBu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt SistemiKarbüratörBu arabanın bilgilerini düzenle
Valf yapısıOHCBu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir pozisyonuInlineBu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir Adedi4Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir çapı73 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir içi vuruş71.5 mm.Bu arabanın bilgilerini düzenle
Sıkıştırma oranı8.2Bu arabanın bilgilerini düzenle
Silindir başına düşen valf2Bu arabanın bilgilerini düzenle
Yakıt TipiBenzinBu arabanın bilgilerini düzenle
ÇekişArkaBu arabanın bilgilerini düzenle
Vites sayısı (otomatik şanzıman)-Bu arabanın bilgilerini düzenle
Vites sayısı (Manuel şanzıman)4Bu arabanın bilgilerini düzenle
Ön süspansiyonKüçültülmüş gergiBu arabanın bilgilerini düzenle
Arka süspansiyonHelezon yayBu arabanın bilgilerini düzenle
Ön frenlerDiskBu arabanın bilgilerini düzenle
Arka frenlerDavlumbazBu arabanın bilgilerini düzenle
Direksiyon tipiDireksiyon kutusuBu arabanın bilgilerini düzenle
En az dönüş açısı7 mBu arabanın bilgilerini düzenle
Şehir içi yakıt tüketimi11.9 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Şehir dışı yakıt tüketimi7.1 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Ortalama yakıt tüketimi9.5 Lt/100 kmBu arabanın bilgilerini düzenle
Ağırlık895 KgBu arabanın bilgilerini düzenle
Maksimum ağırlık1320 KgBu arabanın bilgilerini düzenle
Lastik boyutu155/80 R13 SBu arabanın bilgilerini düzenle
Jant BoyutuR13
Kuş Serisi fikri mülkiyet hakları TOFAŞ'a ait olan ilk binek otomobil serisidir. 1981 yılında üretime başlanan seri, 2010 yılında Etiyopya'daki Holland Car firmasının "DOCC" adlı modelin üretimiyle son bulmuştur. Üretilen modeller FIAT 124 ve ardılları olan 131 ve Regata'dan türetilmiş, motor ve aktarma organlarını İtalyan FIAT ve Lancia'dan almıştır. Önden motor, arka tekerlekten itişli, sedan ve station wagon gövde tiplerine sahiptir.

Doğandır kodumuz yanlamaktır modumuz fazla zorlarsak musalla taşıdır sonumuz...

Şubat 1977'de, Murat 124 modelinden sonra üretime başlayan Murat 131FIAT 131 Mirafiori'nin Türkiye pazarına uyarlanmış şekliydi. İlk seferde sadece 1.3 litre, çifte boğaz Solex karbüratörlü, "OHV" supap düzenine sahip sıralı 4 silindirli benzin motoru (70 BG) ve 4 ileri mekanik vitesle satışa sunuldu. 1978 yılında da station wagon modelinin üretimi başladı. 1981 yılında İtalyan kardeşinin parçalarıyla tasarımı güncellenen Murat 131 modeli, "Şahin", "Doğan" ve "Kartal" isimlerini aldı. Şahin ekonomik aile sedanı, Doğan daha lüks donanımlara sahip sedan ve Kartal station wagon olarak piyasaya sürüldü. Bu kez 1.3 litre Weber karbüratörlü OHC (75 BG) veya 1.6 OHV (85 BG) motorlar ve 5 ileri mekanik vites kutusu kullanıldı. Şahin ve Kartal'da dörtlü yuvarlak farlar (Mirafiori), Doğan'da da büyük kare farlar bulunuyordu (Supermirafiori). 1984 yılında da 6 yıl önce üretimden kalkan Murat 124'ün gövde kabuğu modernize edilerek "Serçe" isimli daha ucuz ve daha az donanım içeren modeli piyasaya sürülmüş, bir bakıma Murat 124 6 yıllık aradan sonra bantlara geri dönmüştü. 1.3 litre 70 BG OHV motor 4 ileri vitesle donatılmıştı ve gövde Şahin'de olduğu gibi opak renklerle boyanıyordu.

Yenilenen Kuş Serisi (1988-2006,2009,2010)

1984 yılında Kartal'ın gövde kabuğu TOFAŞ tarafından yenilendi. Şahin'in station wagon gövdeli modeli olarak öne çıkan Kartal'da diğerlerinden farklı olarak beş bijonlu tekerlekler bulunuyordu. 1988 yılında TOFAŞ, İtalya'da üretimi sonlanan FIAT Regata'nın parçalarını (örn. farlar) satın alarak FIAT 131 şasisi üzerine yerleştirip uyarladı.FIAT 128'de kullanılan 1.4 litre 85 BG veya 1.6 litre 96 BG karbüratörlü benzin motoru ve 5 ileri mekanik vites kutusuyla geliyordu.

Dizel Şahin ve Kartal

Şahin ve Kartal modelleri, sınırlı üretim olarak 1.93 litrelik endirekt püskürtme sıralı 4 silindir Lancia dizel motoru ile geliyordu . Dizel motorlu Şahin ve Kartal, motorun ağır ve verimsiz oluşu, yüksek fiyatı nedeniyle fazla tercih edilmedi. Daha sonraki yıllarda benzinli modellere sahip kullanıcılar, araçlarını Audi 1.6 (CY) veya Isuzu 1.7 Circle-L (4EE2) turbodizel motorlarıyla donatmıştır. 1988 yılında bir dizel Şahin, benzinli Şahin ve Serçe'nin anahtar teslim fiyatlarının toplamıyla alınabiliyordu 

 İmam Gazlarsa Cemaat Yanlar.


1990'lardan sonraki üretim ve "LPG"'nin Pazara Girişi

1994 yılında bir kez daha makyajlanan Kuş Serisi'nin iç mekanında göğüs yenilenmiş, dışı da BMW E30'dan alınan yan aynalar, doğal renkli sinyal lambaları ve büyük "T" logosuna sahip ızgara ile dikkat çekiyordu. Doğan ve Kartal modelleri için gövde rengi tampon sis farları ve far yıkama sistemi de kullanılmaya başlamıştır. Aynı yıllarda Kartal için koltuksuz, sac pencereli 5 kapılı panelvan (Kartal Kargo) modeli piyasaya çıktı. Bu model PTT gibi kamu kuruluşları tarafından da kullanıldı ve 1999'da yerini FIAT Doblo'ya bıraktı. 1995 yılından itibaren, akaryakıt fiyatlarının artmasıyla, LPG yakıt sistemli modeller özellikle taksi şoförleri için üretilmiş, zamanla sivil kullanıma da açılmıştır.
1995 yılında Serçe'nin üretimi durduruldu.
1997 yılında yapılan son bir makyajla bu kez 1.4 litre karbüratörlü (72 BG) veya 1.6 litre (80 BG) püskürtmeli benzinli motor, 5 ileri vites ve hidrolik direksiyon ile geliyordu. Aerodinamik yan aynalar, tamamen yenilenen iç döşeme ve güncellenen farlar da donanım özellikleri arasındaydı. Tipo Due (FIAT Tipo-Tempra-Alfa Romeo 145-Lancia Delta-Dedra) platformunda kullanılan 1.6 litre tek noktadan püskürtmeli motorda katalitik çevirici de bulunmaktaydı.
Zamanla Türkiye'de üretilen otomobillerin Avrupa egzoz emisyon standartlarına uygun olarak üretilmeye başlanması, 2003 yılında Kuş Serisi'nin Türkiye pazarından çekilmesine neden oldu. Kuş Serisi yerini FIAT SienaPalio Weekend'e bıraktı. TOFAŞ'ta üretim 2006 yılına kadar Mısır ve Azerbaycan pazarı için devam etti. 2006 yılından sonra TOFAŞ, Şahin'in gövde parçalarınıCKD olarak Mısır'da Nasr Otomobil Şirketi'ne sattı. Nasr tarafından üretilen Şahin'de 1.6 litre püskürtmeli motor bulunuyordu. 2006 yılında Hollanda temelli bir firma, Etiyopya'da bir otomobil montaj tesisi kurdu ve TOFAŞ'tan CKD kitleri satın alındı. Holland Car DOCC adını alan Şahin, Etiyopya'da üretilen ilk otomobil olup, sınırlı sayıda yapıldı ve üretim 2010 yılında durduruldu. Yerini Çin'den gelen aynı boyutlarda çağdaş sedan modelleri aldı.

Türkiye'de Kuş Serisi:

Kuş Serisi, Türkiye pazarı için 1981-2004 yılları arasında üretildi. 1970'li yılların teknolojisine sahip olmasına rağmen, 1990'lı yıllarda özellikle yedek parçasının bolluğu, ülke yollarına uyumu, kolay modifiye edilebilmesi ve uygun fiyatı sayesinde Türkiye'de çok tutuldu.[kaynak belirtilmeli] Yaklaşık 1.700.000 adetle Türkiye'nin en çok üretilen ve satılan binek otomobil unvanına sahiptir. Jandarma ve PTT gibi kamu kuruluşları tarafından da kullanılmış, özellikle taksi şoförleri tarafından tercih edilmiştir. Diğer TOFAŞ ürünleri gibi 1 yıl üretici ve 3 yıl paslanmazlık garantisine sahipti.
Destan yazmaya gerek yok biz destanımızı yollara yazdık...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder