3 Kasım 2015 Salı


SEAT  LEON



TEMEL BİLGİLER

  • Yıl2015
  • Araç TürüBinek
  • Araç SınıfıC
  • Gövde TipiHatchback
  • Yakıt TipiBenzin
  • SeriLeon
  • NesilLeon 3
  • Model1.4 TSI 140 HP S&S FR
  • Donanım PaketiFR
  • Motorlu Taşıt Vergisi945 tl/yıl

ABS (Kilitlenme Önleyici Fren Sistemi):

Aracın aktif güvenlik sisteminin önemli bir parçasıdır. Fren pedalına basıldığında tekerleklerden biri diğerlerine kıyasla daha az dönüyorsa ve kilitlenmek üzere ise ABS fren sistemi devreye girerek tekerleğin frenleme basıncını azaltır. Daha hızlı dönen tekerleklerin frenleme basıncını arttırır. Tekerleklerin devir sayıları tekerlek devir sensörleri tarafından okunur ve ABS kontrol ünitesine bildirilir. Kontrol ünitesi sensörlerden gelen bilgileri değerlendirerek frenleme basıncını arttırmaya veya azaltmaya karar verir. Kaygan zeminde sert fren yapıldığında mümkün olan en iyi yol hakimiyeti tekerleklerin kilitlenmediği koşullarda sağlanır. Bundan dolayı ABS fren sistemi yol hakimiyetinin sağlanmasına yardımcı olur. Buna rağmen, ABS tüm yol koşullarında en kısa frenleme mesafesini garanti altına almaz. Hatta çakıl veya yumuşak karla kaplı kaygan yüzeylerde yapılan frenlemelerde durma mesafesi artabilir.

EBV (Elektronik Fren Dağılımı):

Aracın ön ve arka tekerlekleri arasında oluşan farklı dönme sayılarını eşitlemek için geliştirilmiş bir sistemdir. Aracın arkası ön tarafına göre daha hafiftir. Bundan dolayı frenleme esnasında arka tekerleklerin kilitlenme ihtimali daha yüksektir. EBV arka tekerleklerin kilitlenmesini önlemek amacı ile bu tekerleklerdeki frenleme basıncını azaltır. Bu fonksiyon EBV olmayan araçlarda limitör denilen parça ile sağlanır. Seat araçlarda ABS kontrol ünitesindeki yazılımda yapılan geliştirme ile bu fonksiyon ilave parçaya gerek olmadan sağlanmaktadır.

EDS (Elektronik Diferansiyel Kilidi):

Aracın tahrik tekerlekleri arasında oluşan farklı dönme sayılarını eşitlemek için geliştirilmiş bir sistemdir. Tahrik tekerleklerinin dönüş sayıları arasındaki fark 110 rpm'den fazla olduğunda ve araç hızı 40 km/sa'in altındaki hızlarda devreye girer. Fren pedalına basılmadan devreye girer. Tekerlerin dönme sayıları eşitlendiğinde, fren pedalına basıldığında veya devrede kalma süresi aşıldığında EDS fonksiyonu devre dışı kalır. Araç hızı 40 km/sa hızın üzerine çıktığında hız artışına bağlı olarak kademeli olarak etkisi azalır ve belli bir hızdan sonra devre dışı kalır.

TCS (Patinaj Önleme Sistemi):

Aracın tahrik tekerleklerinden herhangi biri patinaja düştüğünde sensörlerden gelen bilgiler ABS kontrol ünitesi tarafından motor kontrol ünitesine iletilir. Motor kontrol ünitesi gelen bilgi doğrultusunda motor torkunu azaltır. Bütün hızlarda devreye girebilir. ABS sisteminde bir arıza olduğunda TCS devre dışı kalır. Normalde motor çalıştığı zaman TCS'de gerektiğinde devreye girecek şekilde hazırdır. Ancak istenildiğinde araç içinde değişik kısımlara yerleştirilmiş TCS düğmesi ile devreye girmesini önlemek için kapatılabilir. Sistem kapalı olduğu zaman TCS düğmesinin üzerindeki uyarı lambası yanar. Sadece özel durumlarda lastiklerin kayması gerektiğinde kapatılmalıdır.
Kapalı olduğu durumlar:
• Geçici yedek lastik takılı ise
• Zincir takılı olduğunda
• Kar tabakasının kalın olduğu veya yumuşak zeminlerde araç sürerken
• Araç saplanmışsa kurtarmak için ileri geri hareket ettirmek için
MSR (Patinaj Önleme Sistemi):
MSR TCS ile birlikte motor kontrol ünitesi tarafından kontrol edilir. TCS'den tek farkı, sürüş hakimiyetinin sağlanması amacıyla motor torkunun arttırılmasıdır. TCS kapalı olduğunda MSR'de kapalı olur.

ESBS (Elektronik Stabilize Fren Sistemi):
Viraja girildiğinde fren pedalına basıldığında direksiyonun çevrilme yönü ile aracın gidiş yönü arasında bir dengesizlik oluştuğu zaman viraja göre aracın iç veya dış tarafındaki tekerleklerin frenleme basıncı azaltılır. Böylece basıncın azaltıldığı taraftaki tekerleklerin devir hızlarının artması ve aracın güvenli bir şekilde virajı dönmesi sağlanır. Direksiyon hakimiyetini korur.  
HBA (Hidrolik Fren Desteği):
Hidrolik fren desteği panik olarak fren pedalına basıldığında fren devresindeki basıncın hızlı olarak arttırılması böylece ABS eşiğinin hızlı bir şekilde geçilerek hemen devreye girmesi sağlanır. ABS kontrol ünitesinin üzerine yerleştirilmiş olan bir sensör ile devredeki basıncın artış hızı tespit edilir. ESP'li olan araçlarda bulunmaktadır.
ESP (Elektronik Stabilite Programı):
Elektronik stabilite programı aracın kayma riskini azaltır. Fren pedalına basılmadan da devreye girer. ESP gerektiğinde tek bir tekerlek üzerinde de fren etkisi oluşturarak aracın kayma tehlikesini azaltır. TCS/MSR ile ESP'nin devreye girebileceği bir durum oluştuğunda öncelik TCS/MSR'ye verilir. ABS ile ESP'nin devreye girebileceği bir durum oluştuğunda kaymayı daha iyi sönümleyeceğinden dolayı öncelik ESP'ye verilir. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder